marți, 13 iulie 2010

Si atunci, ca si acum?


Candva, pe cand norii erau roz, si soarele putea fi atins, exista o fetita...mica...mica...mica. Avea parul portocaliu, pe alocuri cu suvite blonde, decolorate de razele soarelui, o fata senina cu ochii negri ca pamantul, si gene lungi si dese, un nasuc cat o unghie, si o gura cum nu se mai vazuse, cu buza superioara mai mare decat cealalta. Era slabuta, si cand alerga parca zbura. Parea sa nu aiba nicio grija in lumea asta in care traiesti si tu. Purta mereu rochite in culorile curcubeuilui, brodate atent de bunicuta ei cu danteluta la maneci si guler, si cu fundita in talie. Intotdeauna zambea, si nu refuza pe nimeni. Obisnuia sa se plimbe zilnic pe malul lacului, prin padure, pe campii, admirand imprejurimile si intorcandu-se mereu cu o floare la bunica ei. Cu ea locuia de altfel. Si pentru ca de cand se nascuse fusese inconjurata de dragoste si afectiune, la randu-i impartea aceste sentimente tuturor copiilor de varsta ei.
Visa la caluti roz si galben si violet si rosii...dorea atat de mult sa fie o printesa, sa poarte o coroana cu pietre pretioase si sa aiba o rochie din catifea rosie, cu fire de aur, lunga pana in pamant, cu maneci largi, sa semene cu un fluture. Se gandea desigur si la un anume print...blond, chipes, musculos, puternic, care sa o protejeze de pericole, de fiintele raului, care sa o iubesca si alaturi de care sa traiasca pana la adanci batraneti.
Dar vezi tu, nimic nu poate fi atat de perfect nu-i asa? Nici chiar fetita noastra. Ea nu avea cum sa-si indeplineasca niciun vis, pentru ca cineva o vrajise: nu avea sa creasca mai mult decat crescuse deja. Avea sa ramana mica...mica...mica pentru totdeauna. Ea considera asta un blestem. Vroia sa cresca...trebuia sa cresca...
Si pentru ca eu sunt cea cu siloul in mana, fetita m-a rugat sa-i dau voie sa se tranforme intr-o femeie. Ce puteam face? A clipit de doua ori si m-a cucerit. Asa ca am decis sa schimb cursul povestioarei...I-am permis sa devina adult.
Astfel, la 14 ani, era cea mai frumoasa domnisoara. Nu exista in lume una care s-o intreaca. Dar la 17 ani, a decis ca parul e prea lung si in plus isi doreste o frizura mai speciala. Toate fetele aveau par lung si cret...ea dorea sa fie unica. Asa ca s-a tuns...Vazuse recent un videoclip de-al Rihannei si a decis sa-i adopte coafura...Greseala mea. Nu trebuia sa i-l arat. Dupa cateva zile, celelalte fete i-au urmat exemplul...Si s-a gandit domnita din poveste ca trebuie sa mai schimbe ceva. I-am aratat o poza cu P!nk...Si a ineput sa se machieze cu mult fard negru. I-am sugerat si eu sa foloseasca ruj rosu pentru buze. Zis si facut. Era unica nu-i asa?
Bineinteles ca nu a durat prea mult. Curand a vrut sa mai schimbe ceva, si mi-a mai cerut idei...M-am gandit eu asa...la...Paris Hilton. Si-a luat un catel, pe care a inceput sa-l plimbe de colo colo intr-o posetuta roz deschis. Ce?! Daca ei i-a placut...
Cu toate aceste tranformari, tot nu a fost multumita. Si-a amintit ca in acel videoclip de i-l aratasem eu, vazuse ea o chestie din care iesea fum. M-a intrebat ce e...I-am raspuns simplu: o tigara. Normal ca a vrut sa incerce. Aveam in casa un pachet cu doua tigari ramase si i-am dat ei una, dupa ce mi-am aprins si eu. A inceput sa-i placa.
Mai apoi, serenadele alea lente care au mesaje decente si vorbesc despre cum lumea este un loc in care iubirea domneste si bla-bla-bla...au inceput sa o streseze...Avea nevoie de un bit...de un ritm mai alert...Sa dea din solduri...Am lasat-o pe ea sa-si aleaga o melodie acum...Si stii ce si-a ales? Dintre toate melodiile si-a ales o manea...I s-a parut ei dansabila. Dar nu putea sa danseze fara un cavaler langa ea...Asa ca l-a cerut pe Dan Balan.
Pe parcurs toate au inceput sa o plictiseasca...I se parea totul banal, nu gasea nicaieri nimic interesant de facut...Si bunica o tot stresa, asa ca a si plecat de-acasa...
Peste ani, a devenit femeie...dar nu a putut sa poarte o rochie asa cum isi dorise, pentru ca mancase mult fast-food, si nu se gasea nimic pe masura ei...
In final a ramas singura...
Spune-mi tu de citesti acum, intelegi ce vreau sa spun?

Un comentariu:

  1. Pai concluzia e simpla.
    Consumul excesiv de zahar, sare si grasimi dauneaza grav sanatatii! Directiva CEE.
    De altfel prezinta o situatie des intalnita intre domnitele din ziua de azi.

    RăspundețiȘtergere